Seni seviyorum demeyi bilin

Jason Carrier - Hayattan Almanız Gereken 100 Ders


8. Seni seviyorum demeyi bilin.

Çoğumuz, sevdiğimizi söyleyemeden kaybettiğimiz kişilerin özlemini duyarız. Bıraktığımız yerde olmadıklarının farkına vardığımızda kaybettiklerimize üzülmemizin de faydası yoktur.

Özlediğimizde dokunamayacağımız, ihtiyacımız olduğunda ulaşamayacağımız insanları anmanın ötesinde, sevgimizi hak edenlere mümkün olduğunca sık "seni seviyorum" demeliyiz.

Sevgiye katılan pişmanlık duygusu, kişinin benliğinde açtığı gedik sebebiyle sevginin verdiği huzuru sömürür. Sevdiğimizi yeterince söyleyemeden kaybettiğimiz insanların özlemi çok daha büyüktür. Onlara karşı sadece bu iki kelimelik pişmanlıktan öte suçluluk geliştiren sorumluluklar da hissettiğimizden yokluları canımızı daha çok yakar.

Sevildiğinizi bilmenin size kattığı motivasyonun aynını sevdiklerinize de yaşatmalısınız. Sizin tarafınızdan sevilen birinin bunu bildiği halde sıkça duymasının vereceği mutluluk azımsanmayacaktır. Çünkü herkes birileri tarafından sevildiğini bilse de bunu duymak, özellikle de duyulmasını istediği bir çevrede duymak kendine güvenini artıracaktır. Sizce, sizin tarafınızdan sevilmeyi hak eden biri bunu herkesin bilmesini de hak etmez mi?

Çocukluğumuz babamızın annemize bu sözleri söylemesini bekleyerek geçmiş olabilir. Annemiz bunu beklediği sürece, hislerini saklamanın erdem sayıldığı bir dönmede yaşayan ebeveynlerimiz bu hissin dile getirilişine aç olduğu sürece bizi de aynı beklentiye mahkum etmiştir. Bu yüzden neslimiz bir önceki nesle göre daha sık "Seni seviyorum" diyor. Bunu beklemenin aşağı yukarı nasıl bir şey olduğunu biliyoruz.

Annelerimiz babalarınızdan bekledikleri cümleyi bize sık sık söylemiş de olabilirler. Bunun tadından mahrum etmek istemediğimiz sevdiklerimiz de sık sık bu cümleyi duymuş olabilirler. Bir önceki nesle göre çok daha şanslıyız...

Sevildiğimizi bildiğimiz sürece attığımız adımlardan daha emin, nasılsa biri tarafından sevildiğimizi bilerek kendimizi sevdirme çabasında bir adım öndeyiz.

Bunu unutmamak sevdiklerimizi desteklemek için yeter. Çünkü söylesek de söylemesek de onları seviyoruz. E, o zaman söylememizde ne sakınca var?

Hadi, sayfayı çevirmeden önce en yakınınızdaki sevginizi hak eden kişiye "Seni seviyorum! " deyin... Gözlerindeki pırıltının sizin hayatınıza da neşe katacağını fark edeceksiniz.

Hadi, beklemeyin. Tamam, tamam... Ben de sizi seviyorum!

Jason Carrier - Hayattan Almanız Gereken 100 Ders






Share this article :

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

 
SUPPORT / DESTEK : ATLAS
Copyright © 2014 ATLASİZM