YASAK BİLGİ

Michael Powell - Yasak Bilgi (Herkesin Bilmemesi Gereken Şeyler)


11. YUMRUK ATMAK

Yani siz iki elini de kullanabilen bir dövüşçüsünüz ve yine de yere yığılıyorsunuz, öyle mi? 0 zaman yumruk atmanın temel ilkelerini öğrenmeniz gerekiyor.

ELİNİZİ YUMRUK YAPIN

Elinizi ya da bileğinizi kırmadan bir acılar dünyası yaratmanın anahtarı, doğru bir yumruk yapmaktır. Çoğu Cuma- gecesi kavgacısı, hatalı bir şekilde parmaklarını başparmağının etrafına dolar. Sesi dinleyin; bu sizin başparmağınızdan geldi, karşınızdakinin burnundan değil. Başparmak, yumruğun dışında olmalı, diğer parmakların üzerinde olmalı, ama ilk ekleminizden daha yukarıda olmamalı (birini yere sermek istiyorsunuz, çekiştirmek değil). Ayrıca yumruğunuz, bileğiniz ve kolunuzla aynı hizada olsun. Bilekten kırmak, hastanenin Acil kapısına giden bir başka kestirmedir.

DİK DURUN

Etkili bir yumruk, iyi bir duruşla başlar. Rakibinize yüzünüzü dönebilir, omuzlarınız dik, ayaklarınız açık ve dizleriniz hafif kıvrık durabilirsiniz. Ya da yan durabilirsiniz, böylece yumruğu atacak kolunuz ve destek alacağınız bacak aynı hizada olabilir. Vurulması daha zor bir hedef olursunuz.

Boksta, elleriniz savunma pozisyonunda olur. Her iki yumruğunuzda, yüzünüzü korumak için kalkar. Bazı dövüş sanatlarında, iki yumruk da kalça seviyesindedir, dirsekleriniz arkaya, yumruklarınız yukarı bakar. Kendo'da buna at duruşu denir. Bu pozisyondan, yumruğunuzu ileri sallar ve maksimum yumuşak doku zararı için elinizi 180 derece döndürürsünüz. Bu sırada, diğer dirseğiniz, yumruğun hızını artırmak için geriye itilir. Bunu sadece, ardından gelecek büyük silahlarınız varsa uygulayın; Bruce Lee hareketleri yapıp dayak yemekten daha utanç verici bir şey olamaz.

KONSERVE AÇIN

Boksta ve dövüş sanatlarında, yumruk başlangıç noktasından düz bir çizgi hizasında hareket eder ve hedefin elli santim arkasındaki noktaya odaklanır (genelde yüzü ya da karın boşluğudur). Yumruk hızlı olmalıdır. Ne kadar hızlı yumruk atarsanız, çığlık atabilme beceriniz o kadar yüksektir.

Yumruk atarken derin bir nefes alın. Bu gücü artırır ve karnınıza darbe aldığınız takdirde yere yığılma riskinizi azaltır. Önce elin ilk iki ekleminin değmesine özen gösterin. Yumrukla beraber eğilmeyin; bu, sizin başınızı hedef haline getirir ve dengenizi bozar. Yumruk atarken ayaklarınız mümkün olduğunca sert bassın.

BİR KARIŞIM YARATIN

Rakibinizin çenesine ya da karın boşluğuna yıkıcı bir darbe indirdikten sonra, yumruğunuzu hızla geri çekin, böylece yeni bir yumruk atmaya hazır olur ve karşı tarafın kolunuzu yakalamasını önlersiniz. Üç veya dört yumruğun birleşimi, tek bir yumruktan daha etkilidir. Yumruk atıp etkilerini görmek için beklemeyin (sırayla dövüşmüyorsunuz), tehlikenin sona erdiğinden emin olana dek farklı hedeflere vurmayı sürdürün (baş, göğüs, karın, vs.).

EGZERSİZ YAPIN

Hızı ve gücü artırmanın ve rahat bir şekilde yumruk atmanın tek yolu, egzersiz yapmaktır (eğer bunu düşünmek isterseniz, daha siz ikinci darbeyi indiremeden yerde tekmeleniyor olacaksınız). Bir kum torbasıyla ya da havayla egzersiz yapın. Eğer yeni başlayan bir dövüşçüyseniz, kısa sürede on kat gelişebilirsiniz.

Michael Powell - Yasak Bilgi (Herkesin Bilmemesi Gereken Şeyler)


Bir sonraki bölüm hazırlandığında linki burada olacaktır




Share this article :

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

 
SUPPORT / DESTEK : ATLAS
Copyright © 2014 ATLASİZM