Akıl Oyunları

Michael Powell - Akıl Oyunları

6. Bir Deste Kâğıdı Ezberleyin

Sırasız olan 52 iskambil kâğıdını ezberleyebilmenin inanılmaz bir başarı olduğunu düşünebilirsiniz; ancak 2003 yılının Haziran ayında o zamanın dünya hafıza şampiyonu Andi Beli bir değil 100 deste iskambil kâğıdını ezberleyerek yeni bir dünya rekoruna imza attı.

Andi Beli, kartları hafızasına kaydetmek için beş saat çalıştı ve daha sonra toplam 5200 kart arasından seçilen rastgele kartların konumları hakkında kendisine yöneltilen soruları doğru olarak cevaplamayı başardı. Beli ayrıca sadece 34.03 saniyede bir deste kâğıdı ezberlemiş olup hâlâ dünya hız rekorunu elinde tutmaktadır.

Beli bunu nasıl yaptı? Nesnelerin kombinasyonlarını düşünerek her kartı görsel hafızasına kaydetti ve daha sonra bunları Londra şehrinin detaylı bir zihin haritasına yerleştirdi. Daha sonra her bir kartı bir resme dönüştürdü; yani canlı bir hayvanı veya nesneyi belirli kartlarla ilişkilendirdi. Sinek vale ayı olurken, karo dokuzlu bir testere oldu ve maça ikili de ananas oldu. Sonra da bu iki aşamayı Londra’da düşsel bir yolculuk yaratmak için bir araya getirdi ve bu nesneleri belirli noktalara yerleştirdi. Bu bilgileri hatırlayabilmek için bu adımları geriye doğru tekrarladı.

Bir iskambil kâğıdı destesini ezberlemek isterseniz ilk olarak kendi kişisel görsel çağrışımlarınızı belirlemelisiniz. Örneğin maça ası futbol maçındaki en iyi oyuncu olarak görebilirsiniz. Karo altı ise üzerine alçı (altı) düşmüş karo bir zemin kaplaması olarak düşünülebilir. Şimdiden hatırlanması kolay bir seriye sahipsiniz; çünkü görsel açıdan bir zenginliği var ve sadece kartların kendisini hatırlamaya çalışmaktan çok daha fazla sinir yolunu uyarıyor. Sinek altılı da eve giren altı adet sineği yakalamaya çalışan bir adam olabilir. Ve bu liste bu şekilde devam eder.

Bu örnekleri aynen almayın, kendi görsel imgenizle bağlantı kuran kişisel çağrışımlarınızı yaratın. Canlı ve eğlendirici imgeler seçerseniz bunları hatırlamak sıkıcı olanları hatırlamaktan çok daha kolay olacaktır.

Sadece bir sayıyı değil aynı zamanda bir kart takımını hafızanıza almanıza izin veren kişisel bir görsel sistem kurduktan sonra imgeleri yan yana getirerek diziyi hatırlamaya başlayabilirsiniz. Örneğin maça as/karo altılı/sinek altılı dizisini hatırlamak için üzerine alçı dökülmüş karo bir zemin kaplaması olan odada altı adet sineği kovalayan bir futbol takımının en iyi oyuncusunu hayal edebilirsiniz. Artık biraz tuhaf (ve hiç de hoş olmayan) ama diziyi daha hatırlanabilir kılan bir kart dizisinin zihinsel resmine sahipsiniz. Bu çok farklı imgeler canlı bir hikâye, hatırlanması kolay olan abartılı bir öykü oluşturur.

Bu gece yatağınıza yatmadan önce yukarıda söz edilen üç kartı hatırlamaya çalışın. Bu zihinsel resimlerin aklınıza hemen nasıl da geldiklerini görünce siz de çok şaşıracaksınız. Bunu bir hafta boyunca tekrarlayın ve sonucun değişmeyeceğini göreceksiniz. Hoşunuza gitsin gitmesin maça ası/karo altılı/ sinek altılı dizisini bir daha asla unutmayacaksınız!

Michael Powell - Akıl Oyunları


Bir sonraki bölüm hazırlandığında linki burada olacaktır.



Share this article :

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

 
SUPPORT / DESTEK : ATLAS
Copyright © 2014 ATLASİZM