Aşkın En Güzel Tarihi

Dominique Simonnet - Aşkın En Güzel Tarihi

İNCE UZUN VENÜSLER

DOMINIQUE SİMONNET: Duvarlarda cinsel organ resimleri mi? Vakitsiz bir erotizm mi bu?

JEAN COURTİN: Cinsel organ da kuşkusuz bereket simgesiydi. O döneme ait bilinen tek kadın resmi de Ardeche'teki Chauvet Mağarası'nda (günümüzden 35000 yıl öncesine ait) ortaya çıkarıldı; belden aşağısı son derece gerçekçidir... Ama ters birleşme yapan iki kişiyi gösteren tek bir levha var; prehistoryacı Jean Clottes tarafından Ariege'de keşfedildi bu ve 12000 yıl öncesine aittir. Önce birleşenlerin iki erkek olduğu düşünüldü. Şimdi daha ziyade, bir erkekle bir kadın ihtimali üzerinde duruluyor. Gene Ariege'deki Tuc d'Audoubert'de, kilden iki bizon ele geçirildi, çiftleşmek üzere olan bir çift hayvan. Sonuç olarak, fazla bir şey yok.

DOMINIQUE SİMONNET: Doğru. Peki, prehistorik sanatta cinsellikle ilgili tasvirler neden bu kadar az?

JEAN COURTİN: Cinsellik, mağara sanatının yansıttığı mitolojinin bir parçası değildi. Üst paleolitikte, şu meşhur kadın heykelcikleri karşımıza çıkar; yüz çizgileri belirtilmemiş, ama kadınlık işaretleri son derece abartılmış olan, analık ve üreme işlevine ne kadar önem verildiğini gösteren Venüs'ler. Bunlar da gene bereket simgesidir, yoksa prehistorik kadının gerçekçi tasvirleri değil: İdeal güzelliğin, bu koca kalçalı kadınlarla simgelendiğini düşünmek bile istemiyorum! Bana kalırsa, paleolitik kadınları genellikle uzun boyluydular ve kilolu değillerdi.

Dominique Simonnet - Aşkın En Güzel Tarihi


Bir sonraki bölüm hazırlandığında linki burada olacak



Share this article :

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

 
SUPPORT / DESTEK : ATLAS
Copyright © 2014 ATLASİZM